wtorek, 18 listopada 2014

Bezglutenowy Chleb Gryczany

Jest to naprawdę bardzo szybki i łatwy przepis. Po pracy nie mam za dużo czasu w kuchni więc taki chlebek jest dla mnie wybawieniem:) raz dwa i zrobione a do tego jest naprawdę smaczny. Próbowaliśmy już kilka przepisów a ten naprawdę się sprawdził.A dzięki kaszy gryczanej dłużej pozostaje wilgotny.

Składniki:

- 500 g maki gryczanej (ja używam firmy Bezgluten)
- 1 opakowanie (7g) suchych drożdży
- 1 łyżeczka soli
- 4 płaskie łyżeczki cukru
- 2 łyżki oleju roślinnego
- 425 ml ciepłej wody (26 stopni)
- 1 torebka kaszy gryczanej (jak ktoś nie lubi można nie dodawać smaczny jest również bez)
- ja dodatkowo dodaje trochę ziaren słonecznika i dyni 

Przygotowanie:

Do dużego naczynia wsypać mąkę, dodać drożdże, cukier, sól, olej i wodę. Z pomocą robota kuchennego miksować składniki ok. 5 minut do uzyskania jednolitej konsystencji.
Dodać ugotowaną kaszę gryczaną oraz ziarna i ponownie  wymieszać.
Ciasto przełożyć do natłuszczonej foremki do chleba i odstawić w ciepłe miejsce  do wyrośnięcia 
ok. 40-60 minut ciasto powinno podwoić swoją objęość.



Piec w piekarniku nagrzanym do 210 stopnie ( bez termoobiegu ).




A nie mówiłam że dziecinnie proste :) Smacznego :)

1 komentarz: