niedziela, 23 listopada 2014

Pleśniak


Składniki na ciasto:
5 żółtek
3 szk.mąki
1 margaryna
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/3 szk.cukru
szczypta soli

Składniki na pianę:

5 białek
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1szk.cukru

Dodatkowo:
dżem np.z czarnej porzeczki- ja w domu miałam powidła śliwkowe też wyszło pysznie :)


Na stolnicę wysypać mąkę, dodać proszek do pieczenia, szczyptę soli, cukier. Żółtka oddzielić od białek (białka wstawić do lodówki ponieważ będą nam potrzebne do piany) i dołożyć do składników na stolnicy. Dodać margarynę i zagnieść ciasto. Gdy będzie wyrobione podzielić na trzy części. Do jednej dodać kakao. Dwie części (jedna biała i jedna z kakao) owinąć folią i włożyć na 20 min do zamrażalki , a trzecią część (białą) wałkuje się i wkłada do przygotowanej formy.

W przepisie pierwotnym była żeby białą część podpiec na złoty kolor, wyciągnąć z piekarnika, posmarować dżemem z czarnej porzeczki. Na tarce o grubych oczkach zetrzeć ciasto z kakao na dżem i znowu podpiec w piekarniku. Przygotować pianę z białek (5 białek+2 łyżki mąki ziemniaczanej+1szk.cukru, ubić razem na pianę) i polać nią brązowe ciasto. Na pianę zetrzeć białe ciasto . Włożyć znowu do piekarnika i po paru minutach jest gotowe.

Ja włożyłam wszystkie warstwy razem (bo już chciałam jak najszybciej spróbować tego ciacha:)).Do nagrzanego piekarnika 180 stopni  włozyłam ciasto i piekłam 60 min no i co mogę powiedzieć wyszło pysznie :)

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz